Gebruikmaken van Den Haag Doet Burenhulp is eenvoudig. Loopt u toch ergens tegenaan, dan kunt hier terecht voor de meest voorkomende vragen en antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via 070 - 205 3333 of loop binnen bij een servicepunt.

Registreren

1) Voor wie is Den Haag Doet Burenhulp bedoeld?

Alle inwoners van Den Haag kunnen zich aanmelden voor Den Haag Doet Burenhulp. Wel is het belangrijk dat het gaat om kleine klusjes, zoals de hond uitlaten of computerproblemen. Dit platform is niet bedoeld voor structurele thuiszorg, hoewel u natuurlijk altijd zelf langetermijnafspraken kunt maken als u en uw vrijwilliger/hulpzoeker een klik hebben.

2) Zien anderen mijn gegevens?

Uw gegevens houden we zo veel mogelijk privé. Op de website is daarom alleen uw vraag en uw wijk zichtbaar. Pas wanneer we een match hebben, wisselen we contactgegevens uit. Houdt u uw gegevens liever privé? Dan bemiddelt het servicepunt bij het maken van de afspraak. Meer informatie vindt u in het privacystatement van Den Haag Doet.

3) Moet ik betalen voor een klus?

Nee, het gebruik van dit platform is gratis en we werken uitsluitend met vrijwilligers. Wel bent u zelf verantwoordelijk voor de eventuele onkosten die bij een klus komen kijken. Denk aan de aanschaf van schroeven wanneer iemand een schilderij ophangt. Wie de klus op het platform plaatst, betaalt de onkosten.

5) Hoe verwijder ik mijn account?

Op dit moment kunt u uw account alleen verwijderen door contact op te nemen met het Servicepunt.

6) Kan ik iemand anders aanmelden als hulpzoekende?

Dat kan. We vragen u deze persoon telefonisch te registreren via 070 – 205 3333, zodat we direct met u kunnen afstemmen in welke gevallen u als contactpersoon optreedt.

7) Kan ik mij zowel als vrijwilliger als hulpzoekende aanmelden?

Kunt u hulp gebruiken, maar heeft u zelf ook veel te bieden? Dan mag u zich uiteraard in beide categorieën aanmelden! U vult daarvoor eerst het registratieformulier in. Vervolgens kunt u in uw profiel zowel klussen plaatsen als oppakken. Dit doet u via ‘Mijn aanbod’ en ‘Mijn vragen’.

Een klus plaatsen/oppakken

1) Hoe weet ik dat iemand die mij komt helpen betrouwbaar is?

Alle vrijwilligers krijgen een persoonlijke Burenhulp-pas, zodat ze zich altijd kunnen legitimeren. Daarnaast lezen wij de binnengekomen aanvragen altijd na. Mensen die voor het eerst van het platform gebruikmaken, kunnen door ons gebeld worden ter kennismaking. We doen dit steekproefgewijs.

2) Er zijn geen klusjes in mijn buurt. Wat nu?

Op Den Haag Doet Burenhulp kunt u op 2 manieren zoeken naar klusjes: door een postcode in te vullen of door te kijken in de lijst met openstaande verzoeken. Levert dit niets op? Dan kunt u contact opnemen via 070 - 205 3333 of binnenlopen bij een van onze servicepunten.

3) Moet ik iets terugdoen als ik hulp heb gekregen?

Nee, dat is niet nodig. De vrijwilligers van Burenhulp melden zich aan omdat zij het leuk en gezellig vinden om iets voor een ander te doen. Vaak kost een klusje hen weinig moeite, bijvoorbeeld omdat ze toch al te veel koken. Daarbij laten wij onze waardering al blijken door middel van de Burenhulp-pas. Hiermee krijgen vrijwilligers korting in verschillende winkels, restaurants en cafés in Den Haag. Als hulpzoekende krijgt u deze kortingen overigens ook: we zijn immers óók heel blij dat u van Burenhulp gebruik maakt! Naast ons eigen Burenhulp-waarderingssysteem mogen vrijwilligers een cadeau uitzoeken in de Webwinkel voor vrijwilligers van Den Haag Doet.

Problemen

1) Waar kan ik een storing van de website melden?

Werkt de website niet naar behoren? Dan kunt u dit doorgeven aan Service Den Haag Doet via 070 - 302 44 19 of service@denhaagdoet.nl.

2) Waar kan ik misbruik melden?

Heeft u slechte ervaringen met Burenhulp? Dan treffen we graag maatregelen. U kunt uw klacht doorgeven via 070 - 205 3333 of door ons te bezoeken in een servicepunt. We gaan vertrouwelijk en zorgvuldig met uw melding om. Indien nodig zullen we u per e-mail of telefonisch om aanvullende informatie vragen, en u op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

3) Kan ik bij schade een beroep doen op mijn verzekering?

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Helpt u iemand en valt er iets kapot? Dan is de schade meestal gewoon via uw WA-verzekering of de gemeentelijke vrijwilligersverzekering gedekt. Uw verzekeringsmaatschappij en PEP Den Haag kunnen u hier meer over vertellen.

Overig

1) Wat is Burenhulp?

Den Haag Doet Burenhulp brengt vraag en aanbod in de wijk bij elkaar. Het gaat hierbij om kleine hulpvragen, zoals het doen van een boodschap, helpen met computerproblemen, de hond uitlaten of een schilderij ophangen. Een klus plaatsen of oppakken is altijd eenvoudig en vrijblijvend.

2) Hoe vind ik een servicepunt bij mij in de buurt?

Door heel de stad zijn servicepunten te vinden. Waar precies, ziet u op deze kaart van de gemeente Den Haag.

3) Ik wil anderen vertellen over Den Haag Doet Burenhulp.

Dat vinden we leuk om te horen! U kunt ten eerste onze Facebookpagina delen, maar we hebben ook genoeg ander materiaal beschikbaar, zoals logo’s en flyers. Bel daarvoor met 070-205 3333 of kom langs in een van onze servicepunten.

4) Ik heb een idee voor de website. Hoe kan ik dit laten weten?

We staan altijd open voor suggesties ter verbetering van onze website. U kunt uw ideeën doorgeven via service@denhaagdoet.nl of 070 302 44 19.

5) Ik heb een andere vraag. Hoe kan ik die stellen?

Voor alle andere vragen kunt u terecht op 070 205 33 33.